lördag 17 juli 2010

Män med nakna överkroppar å svetten...

...rinnandes längs överansträngda muskler!

Så såg verkligheten ut, då veckan avslutades med en spontan tennismatch under parollen, "anything goes"!

Flexade ut, såg mitt tennisracket och kartongen med solblekta men oanvända tennisbollar på fönsterbrädan och fick en idé... jag tar med mig rekvisitan och hetsar Tobias i helpdesk till en match, säker på att han skulle tacka nej.

Syftet var att dölja min egen ovilja till fysisk ansträngning, genom att få det att se ut som om jag ville anstränga mig, men att Tobias inte pallade... Men, som man säger så att, ehhh... Tobias nappade, jag hämtade nyckellen till tennisbanan, tröjor åkte av, svetten lackade och drog till sig Jacob så att vi fick spela 2 mot 1.

Intressant, men framförallt riktigt jäkla kul! Problemet med att spontansporta i gassande sol är tiden närmast efter sportandet! Speciellt om du är utan handduk, schampoo och andra kläder än de du nyss sportat i...

Det tog oss en dryg halvtimme att lufttorka, varpå vi sa trevlig helg tillvarandra. Därefter åkte jag till livsmedelsaffären och shoppade... där var svalt! Vakten trodde nog att jag tänkte snatta mejerivaror, eftersom jag vankade fram å tillbaka framför mjölken i en kvart, innan jag gick vidare utan att ha lagt någon mejeriprodukt i korgen.

Jag kände mig plötsligt tvungen att gå fram och förklara mig, och hör mig själv säga;

Alltså vi behöver ingen mjölk, det är bara det att jag spelat tennis... å föresten så är jag ändå laktosintollerant!

Sen mådde jag dåligt och gick till kassan, betalade och försvann, snabbt!
Nästa vecka blir det rund-tennis, du är bjuden! Go, go, go...

Smashevipps!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar