onsdag 28 april 2010

Nyladdad å fin...

... for firmans el-scooter ljudlöst iväg med mig mot stadens larm!
Mitt i det tysta och mitt i staden aktiverar jag färdriktningsvisaren med en elegant och något nonchalant tumrörelse...

PIP-PIP-PIP-PIP-PIP-PIP-PIP-PIP-PIP!

Aaaarrrggghhh... mina och trumhinnorna på alla som befinner sig inom en radie av 30 meter från denna så tidigare ljudlösa farkost, imploderar simultant! Jag har plötsligt att välja på att, använda mina armar som färdriktningsvisare eller att ge fasiken i att visa åt vilket håll jag tänker svänga härnäst. Valet är enkelt, mina medtrafikanter får min sjäk å da gissa vart jag tänker ta vägen...

Gled till sist ljudlöst upp vid Lagmarks, fick levererat en GI-macka å en Ramlösa som slank ner på uteserveringen. Till min stora förvåning verkade jag vara den enda som anlänt grenslandes en el-scooter. Det hälsosamma i denna lunch får väl då tillskrivas färdmedlet och mackan, medan motionen i dag inskränker sig till FYRA vändor upp å ner i trappan samt munlädret som varit i ständig rörelse denna dag.

Kvällen har gått åt till att boka en resa till ett SPA i Montenegro, vilket känns både hälsosamt å nyttigt, go, go, go...

Tjingavips!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar